Liljagare

Banned
Oct 28, 2017
616
Sillen och laxen är ju det godaste.. :o

Fast, mina älgfärs köttebullar, de är inte att leka med heller.. :P
 

Paganmoon

Member
Oct 26, 2017
5,586
dGTf2HN.jpg


Inte lika bra som din hydrophilic attack men jag försökte i alla fall! :)
 

Groof

Member
Oct 26, 2017
362
Jag gillar det med. Blir alltid full i skratt när jag ser det ordet i en seriös kontext; låter som ett Kalle Anka-ord. Vad är en "groof" för något? Låter snuskigt.
håller helt med, jäkla roligt att säga bumling också.

groof har med åren bara blivit ett multipurpose ord, det är lite vad man vill att det ska vara. men tydligen finns det i gammelengelskan och betyder ansikte men dog ut runt 1800-talet.
 

Deleted member 6137

User requested account closure
Banned
Oct 25, 2017
1,386
Tillbaka hemma efter en trevlig helg. Det var riktigt skön stämning på matchen. Kul att det blev seger. Måste ändå erkänna att jag känner mig mörbultad. Inte en sekunds vila.
 

ResetGreyWolf

Member
Oct 27, 2017
6,460
WTF?????????

Läraren försvarade sig genom att säga att hon själv inte använder sig av det ordet men att andra människor kanske gör det, så då kan det vara bra att kunna ordet

Idiotiskt resonemang (eller snarare idiotisk undanflykt), även från ett rationellt perspektiv: ordet låter ju in princip likadant i alla språk förutom vissa av de asiatiska.
 

Grassclipper

Member
Oct 26, 2017
141
Undrar hur man kan vara så tondöv som lärare. Beundransvärt.

Jag tycker däremot att "Lustig-gate" om att Mikael Lustig skriker "fittor" år italienska publiken är otroligt löjligt, jag förstår att att ordet kan upplevas som stötande men vad fan. Som man kanske jag saknar stabil platform för att tycka att det hela är rätt så löjligt, men kom igen. Kuk och fitta (och varianter av dessa) är typ dom bästa svordomarna vi har på svenska. Men låt gå för att ordet kanske inte bör användas, att förvänta sig en förändring över natt (nåja) är väl lite väl optimistiskt eller? Förändring av tankesätt tar tid och snedsteg måste både tillåtas och förstås utan att det blir ramaskri för det.
 

Deleted member 6137

User requested account closure
Banned
Oct 25, 2017
1,386
Det är det som stör mig. Allt blir det ramaskri över. Sen är det klart att man ska föregå med gott exempel som idrottsman. Bara för att jag kallar någon kuk eller fitta betyder det inte att jag har någon intention att trycka ner det andra könet. Aja, vad vet jag?
 

Grassclipper

Member
Oct 26, 2017
141
Det är det som stör mig. Allt blir det ramaskri över. Sen är det klart att man ska föregå med gott exempel som idrottsman. Bara för att jag kallar någon kuk eller fitta betyder det inte att jag har någon intention att trycka ner det andra könet. Aja, vad vet jag?
Jag tror i ärlighetens namn att de flesta inte tar åt sig av ordet fitta används som skällsord (utöver den som själv blir kallad det då). Snarare så att en högljudd minoritet menar på att det inte är okej och så ska alla andra anpassa sig efter det. Helt klart klantigt uttryckt utav Lustig men låt karln vara.
 

leverpastej

Banned
Oct 28, 2017
599
leverpastej...hehehehehehehehehe...vilka namn ni väljer.

Ja haha, det är ett forum på interänätt liksom, varför inte sköja te dä lite!

Gud i brallan alltså, jag har längtat så mycket efter Battlefront 2, men kan inte stödja det just nu iallfall, trots att jag vill ha allt som rör starwars, tänker motstå att köpa ett tag framöver iallafall, får bli Skyrim till Switch istället, betala fullpris för ett 6 år gammalt spel, vi gamers är smarta vi =/
 

Keasar

Banned
Oct 25, 2017
5,724
Umeå, Sweden
Ge mig nån miljard, så går jag till DICE, säger åt dem "Vi ska nu göra ett spel som kommer vara amazing." Ett spel utan lootboxes, utan mikrotransaktioner etc.

Och så kommer jag vända en bit papper som säger "Warhammer 40.000" med signatur av Games Workshop ansvariga jag fått tidigare och tillägger "Nu ska vi göra ett spel om ett Imperium som inte suger".
 

Liljagare

Banned
Oct 28, 2017
616
Kan du passa på att göra ett rejält Dragonlance spel med? :P Fattar inte hur den världen konstant får skräpspel/filmer.

Total war:40K Titanicus och Dragonlance: Rise of Huma plixx!!

(japp, gravad älg fransyska ikväll.. :P)
 
Last edited: