• Ever wanted an RSS feed of all your favorite gaming news sites? Go check out our new Gaming Headlines feed! Read more about it here.
  • We have made minor adjustments to how the search bar works on ResetEra. You can read about the changes here.
OP
OP

Deleted member 412

User requested account closure
Banned
Oct 25, 2017
491
Får man gå på julbord innan december? Är det jag eller anordnaren av julbordet som åker in i fängelse om vi blir påkomna? Kan straffet mildras om man dricker påskmust istället för julmust? Är lite av en nybörjare på det här.
 

Deleted member 6137

User requested account closure
Banned
Oct 25, 2017
1,386
Fick avbeställa min möbelorder på IKEA. Fick SMS om at det blir försenat 2 veckor och sedan kome ett till som sa 3 veckor. Beställde allt från MIO istället.

Bättre nyheter är att jag kommer vara ledig i 16 dagar under juletid. Kommer bli så skönt.
 

Paganmoon

Member
Oct 26, 2017
5,586
Får man gå på julbord innan december? Är det jag eller anordnaren av julbordet som åker in i fängelse om vi blir påkomna? Kan straffet mildras om man dricker påskmust istället för julmust? Är lite av en nybörjare på det här.

Hade julbord i helgen, tradition med några kompisar som fick tidigareläggas ett par veckor då planeringen var svårt att få ihop. Ingen av oss blev arresterade. Go for it.
 

Yazuka

Member
Oct 27, 2017
1,978
Sweden
Var på julbord med jobbet förra fredagen. Var trevligt som fan, men julmust smakar fortfarande lite räligt som det alltid gjort. :(
 

ResetGreyWolf

Member
Oct 27, 2017
6,446
Var på julbord med jobbet förra fredagen. Var trevligt som fan, men julmust smakar fortfarande lite räligt som det alltid gjort. :(

Får man gå på julbord innan december? Är det jag eller anordnaren av julbordet som åker in i fängelse om vi blir påkomna? Kan straffet mildras om man dricker påskmust istället för julmust? Är lite av en nybörjare på det här.

Hade julbord i helgen, tradition med några kompisar som fick tidigareläggas ett par veckor då planeringen var svårt att få ihop. Ingen av oss blev arresterade. Go for it.

julbord.gif


tumblr_m9t31sX4ER1qgcra2o1_500.gif


giphy.gif

giphy.gif

giphy.gif


giphy.gif
 

M1chl

Banned
Nov 20, 2017
2,054
Czech Republic
Anybody here could hook me up with some limited edition of Snus? Like, for example, those limited edition of special flavour Catch Snus? It's impossible to find or import in here.

And...

This is allowed in here? It has only slight "Bork" reference, but there might be other problems... : D
82635c6bb8dd0dbcb4a4288c5fc73767ed3a020deb19b5a1d67b2a043e90b836_1.jpg


Hopefully Dick Rhino is not on Era...
 

Strafer

The Flagpole is Wider
Member
Oct 25, 2017
29,438
Sweden
Så jag har en fråga till ljudkunniga.

Jag har alltid kört ljudet genom stereon när jag spelar, det funkar för mig.

Men med PS4an så funkar det inte längre eftersom den saknar uttaget.

Jag har röd och vitt uttag i bak på stereon och i bak på min tv, finns et någon chans att det funkar om jag köper en sån här? Har PS4 slim btw.

odmXzDp.png
 

berzeli

Member
Oct 25, 2017
3,384
Så jag har en fråga till ljudkunniga.
Jag har alltid kört ljudet genom stereon när jag spelar, det funkar för mig.
Men med PS4an så funkar det inte längre eftersom den saknar uttaget.
Jag har röd och vitt uttag i bak på stereon och i bak på min tv, finns et någon chans att det funkar om jag köper en sån här? Har PS4 slim btw
Beror lite på stereon och TV:n, är det output från TV:n så kan det gå ja. Men de flesta TV apparater har bara optiska ljud outputs.
 
Oct 26, 2017
2,316
Inte en enda spelning i norra Europa! :( Närmast är London.

Så länge det går direktflyg så är det ju nära.

Berlin-arenan är fin, såg Neil Young där 2016, så kan rekommendera den. Utomhusarena.

Jag åker till prag och Krakow dock för ej varit där tidigare. Funderar på Rom oxå som jag aldrig varit i.

Flesta gången jag kommer åka utomlands hela solo. Lite läskigt.
 

Grassclipper

Member
Oct 26, 2017
141
Gillar att sista inlägget i tråden "we in bois" som ligger i Vault-delen är ett inlägg från Liljagare på svenska.
 

EricTheCleric

Member
Oct 27, 2017
185
Sweden
This is kind of a random post but I used to live in Sweden (I was born there in fact, still a citizen) and then I moved to the UK 11 years ago when I was 9 years old. Since then I've basically spoken zero Swedish and only English to the point where I struggle to even put together basic sentences in Swedish but my English is fluent to the point where most people around me assume I was born here (I don't have an accent or anything).

So my question is, any idea how I can re-learn a language? I've recently started feeling like it's a massive shame to let something like an entire language slip out of my memory but I have no idea how to approach this. Like I'm reading the posts here and I can mostly understand what people are saying but I would never be able to come up with those sentences myself, if that makes sense. It's a pretty weird situation to be in tbh lol

Try getting some online swedish friends and insist of speaking swedish with them while gaming or chatting. Join some swedish clans. The swedish expat community in England is rather big so try to find some local swedes as well. There are always some expat groups on facebook. The problem with trying to speak swedish with swedes is that they often switch to english so you have to try and avoid that trap.

Anybody here could hook me up with some limited edition of Snus? Like, for example, those limited edition of special flavour Catch Snus? It's impossible to find or import in here.

And...

This is allowed in here? It has only slight "Bork" reference, but there might be other problems... : D

Hopefully Dick Rhino is not on Era...
You sure you cant import?

We (UPS) ship quite a lot of snuff for different customers all over the world. Odens Snus and mysnys is one seller who ships to private customers through us.

http://www.odenssnus.eu/Shop/Index.php?sLang=LangEng

http://www.mysnus.com/brands/catch.html
 

M1chl

Banned
Nov 20, 2017
2,054
Czech Republic
Try getting some online swedish friends and insist of speaking swedish with them while gaming or chatting. Join some swedish clans. The swedish expat community in England is rather big so try to find some local swedes as well. There are always some expat groups on facebook. The problem with trying to speak swedish with swedes is that they often switch to english so you have to try and avoid that trap.


You sure you cant import?

We (UPS) ship quite a lot of snuff for different customers all over the world. Odens Snus and mysnys is one seller who ships to private customers through us.

http://www.odenssnus.eu/Shop/Index.php?sLang=LangEng

http://www.mysnus.com/brands/catch.html

No shipping in here sadly and they don't seems to have those limited edition like Catch Time Square and that is something what I want...no that particular, but I've been told, that now is some Christmas edition of Catch, I don't know how to import in here, it's bullshit, it's tobacco companies lobby, we have here big factory with "Philip Morris" on so yeah....
 

ResetGreyWolf

Member
Oct 27, 2017
6,446
Asså Löfven...

Hur många länder har en statsminister som dabbar? På något märkligt vis både älskar och hatar jag det på samma gång.
 

Liljagare

Banned
Oct 28, 2017
616
Tja, nu leder vi tydligen ligan i antisematism med, regeringen och polisen lyfter inte ett finger medans judarna flyr Malmö och Götet.. :\

Hur möter man detta?
 

Deleted member 6137

User requested account closure
Banned
Oct 25, 2017
1,386
Politiker måste sluta vara "politiskt korrekta". Det var det här många av oss flydde ifrån när vi kom till Sverige. Såg nån intervju där en kvinna påpekar att hon trivs i Malmö för att det känns som ett arabland. Det borde få folk att börja tänka. Så fort någon säger något om detta så klassas man som rasist. Vi grälade om att sjunga sveriges nationalsång på skolavslutning för bövelen. Vissa kände sig kränkta av det. Wtf?
 

Liljagare

Banned
Oct 28, 2017
616
Ehe, säg åt en Amerikan att det är fel att sjunga nationalsången, så har du ett gevär uppkört där ljuset inte syns, illa snabbt. :P
 
Last edited:

Deleted member 6137

User requested account closure
Banned
Oct 25, 2017
1,386
Har legat sjuk i två dagar. Hela kroppen känns mörbultad.

Får äta pepparkakor och lussekatter som tröst.
 

Grassclipper

Member
Oct 26, 2017
141
Håller med, jag tycker att Sverige haft en snedvriden narkotikapolitik väldigt länge nu. För det första så är statistik-hetsen väldigt problematiskt, den gör ingen skillnad på köpare eller säljare och det är lättare att lagföra 10 pundare än 1 langare vilket ökar det incitamentet. Lägg där till eventuella konsekvenser för individen vid en lagföring om hen åkt dit med en mindre mängd för eget bruk.

Dessutom missar hela noll-visionen varför många använder narkotika då den inte gör skillnad på bruk och missbruk. Låt gå att man tycker att all användning är fel men många använder droger för att det är kul (och många sitter såklart fast i missbruk). Dessa rekreationsbrukare kan förvisso befinna sig i riskbruk men några noll användare kommer vi aldrig att få så att fortsätta i den banan tycker jag är väldigt blåögt och enkelspårigt.
 

Keasar

Banned
Oct 25, 2017
5,724
Umeå, Sweden
Det som är värre är dem som bestraffas för att använda droger när droger ses som den enda utvägen för dem. Alla använder inte alltid droger för att det är kul som en party grej, många använder det också för det är den enda källa till lycka dem har. Människor som är deprimerade, ensamma och har svårt att koppla med andra vänder sig till droger som en utväg, och istället för att hjälpa dem så bestraffar vi dem för att försöka göra tillvaron lite bättre, oavsett medel.

Tyckte Kurzgesagt hade en fenomenal video om problemet med denna krigföring mot droganvändare:
 
Oct 25, 2017
4,293
Politiker måste sluta vara "politiskt korrekta". Det var det här många av oss flydde ifrån när vi kom till Sverige. Såg nån intervju där en kvinna påpekar att hon trivs i Malmö för att det känns som ett arabland. Det borde få folk att börja tänka. Så fort någon säger något om detta så klassas man som rasist. Vi grälade om att sjunga sveriges nationalsång på skolavslutning för bövelen. Vissa kände sig kränkta av det. Wtf?

Vad fan är det för jävla skit jag läser?